10 June 2010

NOSTALGIA

Malam ni nenek kebayan rasa sungguh seronok kerana dapat ber 'chatting' dengan rakan-rakan lama. Sudah lebih 30 tahun kami tidak berjumpa. Kali terakhir kami berjumpa semasa nenek kebayan di dalam darjah 6 di SRK Alor Gajah1, Melaka pada tahun 1975.

Selepas itu, kami terus ke destinasi masing-masing. Nenek kebayan bersekolah menengah di SMK Dato' Dol Said. Berdekatan dengan rumah . Manakala rakan-rakan lain bersekolah di sekolah yang sama. Selepas itu hubungan nenek kebayan dan rakan-rakan terputus. Hinggalah ke hari ini, bila nenek kebayan dikejutkan oleh rakan-rakan lama melalui facebook.

Kenangan semasa di dalam Darjah 5

 Alhamdullilah, cita-cita nenek untuk berjumpa dengan rakan-rakan lama termakbul....Pada 12/6 ini kami akan mengadakan reunion kat rumah Rashid Md Din.
Harapan nenek, kami akan dapat berjumpa semula. Amin.....
Antara rakan-rakan lama disekolah rendah

Tetapi sayangnya nenek kebayan terpaksa memendekkan masa untuk berbual dengan mereka, kerana esok nenek kebayan akan menghadapi peperiksaan PTK. Malam ni baru nak baca buku. Entahlah bagaimana agaknya nenek kebayan nak jawab soalan nanti, tak ada persediaan langsung. Walau bagaimanapun nenek kebayan tetap berharap nenek kebayan akan lulus dengan baik dalam peperiksaan tersebut.

No comments:


ShoutMix chat widget
[close]