02 July 2010

Sembang Petang

Ketika ini nenek kebayan berada di asrama anak nenek kebayan. Sambil mereka berbual-bual sesama mereka, nenek kebayan ambil peluang menulis blog ini.
Nenek kebayan rasa, dah lama nenek kebayan tak menulis. 
Dalam minggu ni, nenek kebayan agak sibuk sikit dengan kerja di sekolah. Balik rumah dah letih pula, So I need to take a rest. 
Tadi pun balik je dari sekolah terus sediakan masakan untuk di bawa ke sini. Itulah perasaan seorang ibu, apa-apa pun mesti teringat kat anak-anak. 
Lepas ni rumah nenek kebayan tentu sunyi.
Hanya tinggal nenek kebayan, suami dan Alysha anak ke 4 nenek kebayan.

Nenek kebayan sentiasa menunggu musim cuti semester. 
Masa nilah nenek kebayan dapat bersama-sama dengan kesemua anak-anak. 
Tapi walau bagaimanapun, nenek kebayan terpaksa akur dengan keadaan. 
Mereka pun pergi kerana belajar. 
Nenek kebayan sentiasa doakan mereka sentiasa sihat, selamat dan berusaha bersungguh-sungguh dalam pelajaran mereka.


We should know that education is important.  It equips us all that is needed to make our dream come true. It fetches better prospects in career and growth. 
It can also build individual  a confidence to take decisions, to face the life and to accept sucesses and failures.





2 comments:

Mrs. Att :) said...

kesian org yg tak fikir education tu penting kan mak? :)

ecca zulaikha said...

hihi. comel tengok pic bace buku. ;p kitorang ke tu, mak?


ShoutMix chat widget
[close]