21 November 2010

Harapan

Cuti sekolah bermula lagi. Kali ni cuti panjang. Walaupun cuti kena pergi kerja juga. Lagipun hari Selasa ini, pelajar di sekolah nenek kebayan akan menduduki peperiksaan SPM & STPM. 
Besok nenek kebayan akan ke sekolah sebab nak siapkan kerja yang masih belum siap. Laporan, Perancangan Strategik, Takwim dan banyak lagi. Masa sekolah hari tu, tak sempat nak siap sebab terlalu banyak program yang perlu dibuat.
Hari ini, nenek kebayan hantar anak ke UNISEL. Pendaftaran semester baru. Anak nenek kebayan yang sulung pun balik ke UiTM Puncak Perdana. Sebab minggu depan, beliau nak ambil jubah untuk majlis konvokesyen. Alhamdullilah, akhirnya beliau dapat juga menghabiskan pengajian di peringkat Ijazah Pertama. 
Sekarang ini, beliau sambung ambil sarjana pula. Nenek kebayan berharap, kejayaan anak nenek kebayan yang sulung ini akan menjadi contoh kepada anak-anak nenek kebayan yang lain.
Walaupun selama ini nenek kebayan dan suami terpaksa bergolok bergadai untuk menyediakan wang pembelajarannya, tetapi kami tak pernah terasa itu satu kesusahan pada kami. Malahan kami berasa amat gembira dan berbangga dengan apa yang telah kami berikan kepada anak-anak kami.  

No comments:


ShoutMix chat widget
[close]